Top 5 voordelen van een call center

Aangezien het call center de belangrijkste bron van interactie met de klant is, wanneer een bedrijf een team van actieve inside sales agents heeft, biedt het een grote waarde van conversatie over het gesprek. Een inside sales agent kan de verkoop van het bedrijf stimuleren door in de loop te zijn met de klant en potentiële kopers op te volgen met 47%.

Interactie met de klant via een call center helpt bij het vinden van wat een klant precies nodig heeft en dit geeft een kans voor het stimuleren van de verkoop. Niet alleen commerciele bedrijven maken gebruik van call centers, overige instanties zoals de belastingtelefoon gebeurt nu ook vaak via derde partijen.

Als we het hebben over werken op afstand, heeft de pandemie gezorgd voor een sterke toename van online klantenactiviteiten. Een call center dat 24/7 service heeft, stelt een bedrijf in staat om altijd en overal in contact te komen met klanten.

Er kunnen uitdagingen zijn waar call center agents mee te maken krijgen, maar met de juiste strategieën en technologieën voor werken op afstand kunnen die gemakkelijk overwonnen worden.

Hier zijn enkele redenen waarom een bedrijf een call center nodig heeft:

Bouwt het vertrouwen en de loyaliteit van de klant

Zoals per onderzoek, zijn veel mensen terughoudend om een online aankoop te doen, omdat ze geen goede klantenservice krijgen na de aankoop. Dit is waar een bedrijf een call center nodig heeft.

Wanneer een persoon een online aankoop doet, hebben ze inderdaad een goede klantenservice nodig in geval van problemen, dus gewoon een telefoonnummer van een bedrijf helpt bij het verhogen van het klantenvertrouwen. Een call center biedt vertrouwen aan kopers tijdens het maken van een online aankoop.

Verhoogt de verkoop en voorkomt gemiste kansen

Wanneer een bedrijf alle oproepen afhandelt en de voicemail als back-up gebruikt, helpt dit bij het verhogen van de fractie van het verkoopvolume.

Een call center plaatst de gesprekken in een wachtrij en zorgt voor een korte wachttijd, wat verder helpt bij het controleren van de verkoopleads en zo gaan de leads niet verloren.

Het biedt potentiële klanten de mogelijkheid het bedrijf op elk gewenst moment te bellen en de juiste informatie te krijgen wanneer zij dat willen.

Biedt concurrentievoordeel

Een call center geeft je de ultieme hefboomwerking over uw concurrenten. Aarzel niet en neem een call center met 24/7 dekking, waardoor je een meer levensvatbare optie bent dan jouw directe concurrentie.

Niet alle klanten bellen tijdens kantooruren, met de optie van 24/7 kun je meer potentiële kopers aantrekken.

Biedt een professioneel imago

Wanneer jouw bedrijf een customer care center heeft, bellen de klanten en horen ze een professionele begroeting die een grote impact achterlaat op potentiële kopers.

Het laat zien dat het bedrijf met veel klanten te maken heeft en een goede verstandhouding in de markt heeft opgebouwd.

Als jouw bedrijf een start-up is dan kan het hebben van een customer care call center helpen bij het opbouwen van een groot klantenbestand en wordt belangrijk in de groei van het bedrijf.

Bespaart veel geld

Welk bedrijf wil niet bezuinigen op kosten en middelen? Wanneer er sprake is van gedeelde ondersteuning in een callcenter, betaalt het bedrijf alleen voor de tijd die het gebruikt.

Je hebt misschien niet eens het aantal telecounselers nodig dat je dacht. Veel bedrijven die een call center hebben dat 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar is, maken optimaal gebruik van de kosten van het inhuren van mensen om vragen te beantwoorden of op te lossen.

Lees ook: Wat zijn akoestische panelen?

Scroll naar boven