Succesvol worden in B2B-verkoop: dit moet u weten

Hoewel er enige overlap is tussen de business-to-business (B2B) en business-to-consumer (B2C) verkopen, heeft B2B een aantal unieke overwegingen waarmee rekening moet worden gehouden. Door deze te kennen en er gebruik van te maken, kan u helpen om het sluitingspercentage van uw B2B-verkopen te verbeteren. In dit stuk worden B2B-verkooptips besproken, waarbij de bezwaren van B2B-verkoop worden weggenomen en hoe u alles samenbrengt om de deal te krijgen.

Alles weten over uw prospects

Relevantie moet top of mind zijn. Om relevant te blijven en te weten wat uw prospects willen en hebben. Schrijf u in voor hun blogs, nieuwsbrieven, e-mailcampagnes, en gebruik bijvoorbeeld een goede vainu alternatief.

Zodra u weet hoe ze op dit moment op de markt zijn, kunt u begrijpen welke marketingboodschappen het beste werken voor hen en hoe ze graag gecontacteerd willen worden.

Stalken

U moet de online activiteiten van uw prospects op de voet volgen, bijna tot aan het punt van stalken. Vind ze op sociale netwerken zoals LinkedIn of Twitter en volg ze.

Hoe meer je weet over hen – wie ze volgen, op welke artikelen ze commentaar geven, enz. – hoe meer je zult begrijpen wat hen bezighoudt en wat hen uitschakelt. Dit kan heel gemakkelijk via sites zoals https://sales.rocks/, Facebook en LinkedIn.

Blijf op de hoogte met Google Alerts

Google Alerts is een geweldig hulpmiddel om op de hoogte te blijven van nieuw nieuws over uw prospects. Stel waarschuwingen in om u te informeren wanneer uw prospects in het nieuws zijn of iets nieuws publiceren. U kunt zien of ze een goed kwartaal hebben, aankopen doen, enz.

Al deze feiten zullen u helpen om uw verkoopspropositie optimaal te benutten wanneer de tijd rijp is.

Onderzoek alle beschikbare online informatie.

Een bedrijfs online blog, hun website, en sites van derden geeft mogelijke organisatie signalen. Deze informatie kan nuttig zijn bij het opstarten van gesprekken in een vroeg stadium wanneer u een stuk informatie vindt dat u kunt gebruiken in uw pitch.

Heb veel content aanwezig

Om iemand te worden die uw leads en prospects zullen vertrouwen, moet u worden gezien als een leider in uw branche. Door gebruik te maken van inhoud zal het vertrouwen worden opgebouwd en zal u als een autoriteit in uw vertical worden gefotografeerd.

Ga dieper dan een eenvoudige blog of e-mailcampagne. Neem bovendien de tijd om iets substantiƫlers te schrijven, zoals een eBook, nieuwsbrief of pamflet. Gebruik sociale mediasites zoals LinkedIn, Twitter, Facebook of Google + om uw inhoud op te vallen.

Scroll to top